Szkolenia z komunikacji
W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem cieszą się szkolenia doskonalące umiejętności z zakresu komunikacji. Warsztaty te mogą dotyczyć m.in. sposobów porozumiewania się w zespole, bezpośredniej konwersacji z Klientem lub poprawy efektywności obiegu informacji i komunikacji w całej firmie.
Warsztaty z porozumiewania się kształtują następujące umiejętności:
- skuteczna komunikacja w zespole oraz z Klientem,
- rozpoznawanie sposobu komunikowania się oraz dostosowywanie własnego przekazu do konkretnej osoby oraz sytuacji,
- budowanie i utrzymywanie przyjaznej atmosfery w zespole poprzez prawidłową komunikację,
- kontrolowanie jakości porozumiewania się,
- dbanie o prawidłowy przebieg informacji w zespole i całej firmie,
- unikanie chaosu informacyjnego,
- dbanie o spójny, zwięzły i poprawny przekaz.
PERSPECTA liderem w branży szkoleń z komunikacji
Spotkania związane z tematyką porozumiewania się w PERSPECTA przeprowadzają tylko wykwalifikowani specjaliści, którzy mają solidne zaplecze teoretyczne. Ponadto szkoleniowcy mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem, które zdobywali podczas pracy w renomowanych firmach z branży.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów przedsiębiorstwa, jesteśmy w stanie zorganizować szkolenie w dowolnym miejscu na terenie kraju. Terminy oraz konkretny adres ustalamy wspólnie z zainteresowanym. Dodatkowo, gwarantujemy rabaty dla tych, którzy organizują cykliczne spotkania.
Warsztaty prowadzone przez firmę PERSPECTA, której siedziba mieści się w Gdańsku, są dostosowywane do potrzeb i wymagań Klienta. Każde zlecenie traktujemy indywidualnie. Staramy się, aby spotkania dotyczące umiejętności komunikacyjnych miały charakter jak najbardziej praktyczny. Nasze szkolenia to tylko 20% teorii i aż 80% praktyki! Część ćwiczeniowa jest zawsze dostosowana do wymagań branży, z jaką mamy do czynienia. Klienci mają dostęp do szerokiej bazy szkoleniowej oraz najnowocześniejszych technik i metod. Uczestnicy na zakończenie warsztatów otrzymują imienny certyfikat, poświadczający zdobyte umiejętności.
Nasi szkoleniowcy wykorzystują w tym celu wiele nowoczesnych technik, np.: prezentacje multimedialne, analizy przypadków, indywidualne doradztwo, gry symulacyjne, testy psychologiczne, dyskusje, psychodramy. Każda z tych metod realizuje inne cele oraz wymaga różnego typu zaangażowania od uczestników spotkania. Aby szkolenie było efektywne, należy podejść do niego w sposób profesjonalny. Aktywne uczestnictwo jest jednym z czynników budujących skuteczność odbytych warsztatów.
Moduły szkoleń
Szkolenia z zakresu komunikacji obejmują naukę asertywności i autoprezentacji
Prowadzone przez nas szkolenia z zakresu komunikacji obejmują naukę asertywności i autoprezentacji. Najczęściej wybieraną tematyką tego typu spotkań jest doskonalenie asertywności w biznesie. Celem warsztatów są: zrozumienie, czym jest postawa asertywna, nauka radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresowych, nauka wyrażania własnego zdania i ukazywania emocji w sposób skuteczny i stanowczy. Moduły szkolenia nt. asertywności w biznesie to:
WPROWADZENIE
- Określenie potrzeb uczestników szkolenia
- Ćwiczenia wprowadzające
- Analiza umiejętności interpersonalnych poszczególnych uczestników szkolenia
- Kluczowe kompetencje
KOMUNIKACJA W ZESPOLE
- Czym jest komunikacja?
- Formy komunikacji i ich wpływ na rozmówcę
- Kreatywność w zespole – gra szkoleniowa
- Postrzeganie działów w firmie – symulacja – możliwość wykorzystania elementów fotobudki
- Trening budowania pewności siebie w zespole pracowników
- Parafrazowanie oraz dowartościowywanie rozmówcy
- Trening aktywnego słuchania
- Skuteczne przekazywanie informacji i komunikacja w grupie – trening
- Znaczenie tonu głosu
- Indywidualne treningi uczestników szkolenia z zakresu komunikacji
- Gra team buildingowa – budowanie współpracy i zaufania w grupie pracowników
- Gra komunikacyjna – weryfikacja umiejętności komunikacji w zespole pracowniczym
ISTOTA AUTOPREZENTACJI
- Czym jest autoprezentacja
- Reguła pierwszego wrażenia oraz trening
- Praktyczne znaczenie gestów: wykorzystanie do sytuacji biznesowych w sprzedaży, komunikacji między pracownikami oraz w zarządzaniu
- Pytania zamknięte, otwarte i sugerujące oraz ich dobór
- Reguła potwierdzania hipotezy oraz 7+/-2
- Kreatywność w zespole – gra szkoleniowa
Celem ​szkolenia o autoprezentacji i komunikacji jest przede wszystkim udoskonalenie umiejętności wystąpień publicznych. Uczestnicy nauczą się dopasowywać przekaz informacji do konkretnej grupy odbiorców oraz radzić sobie w sytuacjach stresowych, np. reagować na nieprzewidziane komentarze. Przykładowy moduł szkolenia:
Należy pamiętać, że przedstawione moduły szkoleń są przykładowe. Możemy je modyfikować według potrzeb konkretnej grupy i branży. Ostateczny program szkolenia ustalamy wspólnie z naszymi Klientami – uwzględniając ich wymagania.