Badania Opinii Publicznej
Realizowane w szerokim zakresie tematycznym na reprezentatywnych próbach. Dostarczają cennych informacji o ogólnych trendach panujących w społecznościach. Pozwalają poznać zjawiska na poziomie masowym. Są idealnym rozszerzeniem badań jakościowych.
- Badania popytu - dostarczają informacji o zapotrzebowaniu na produkt/usługę bądź instytucje w wybranych grupach docelowych
- Kampanie społeczne – badanie kampanii społecznej pozwala na ocenę jej efektywności oraz założeń. Weryfikuje jakość oraz społeczny odbiór
- Barometr nastrojów społecznych – ocena nastrojów społecznych na temat wybranych przez klienta obszarów życia społecznego bądź politycznego. Badanie realizowane na reprezentatywnych próbach
Korzyści:
- Możliwość określenia zapotrzebowania na produkt/usługę w wybranych grupach docelowych.
- Ocena skuteczności kampanii społecznych przed i po jej emisji (pre i post-test) w celu znalezienia ewentualnych błędów oraz rekomendacji na przyszłość.
- Wygenerowanie koncepcji rozwoju marki/produktu.
- Możliwość znalezienia niezagospodarowanych nisz na rynku.
- Ocena nastrojów społecznych w celu poznania oraz ewentualnego znalezienia nowych rozwiązań na poprawę jakości wybranych obszarów życia społecznego.
Formy Badania:
- Badania ilościowe – ankiety papierowe (PAPI), telefoniczne (CATI) bądź elektroniczne (CASI, CAPI, CAWI)
- Zogniskowane wywiady grupowe (FGI) – moderowane dyskusje
- Indywidualne wywiady pogłębione (IDI)
- Formy mieszane badań